Prace naukowe Wojciecha Krysztofiaka, kandydata w wyborach rektorskich w Uniwersytecie Szczecińskim, doczekały się cytowań i polemik zarówno w Polsce jak i w zagranicznych ośrodkach naukowych.
Odniesienia do prac Krysztofiaka w encyklopediach filozoficznych
- Artykuł Krysztofiaka „Phenomenology, possible worlds and negation” został zacytowany w Encyclopedia of Phenomenology, przez jednego z najwybitniejszych współcześnie filozofów hinduskich J. N. Mohanty’ego, obok prac takich sław filozoficznych, jak: Stalnaker i Hintikka, zaliczanych do grona najwybitniejszych logików drugiej połowy XX wieku {Mohanty J. N., „Possible Worlds” [w:], Embree L., Behnke, E. A., Carr, D. J. Evans C., Huertas·Jourda, J., Kockelmans, J.J., McKenna, W. R., Mickunas, A., Mohanty, J. N., Seebohm, T.M., Zaner R.M., ( eds.),Encyclopedia of Phenomenology, Kluwer Academic Publishers, 1997, s. 555-557, [s. 557]}.
- Artykuł Krysztofiaka na temat rozszerzenia klasycznego rachunku predykatów o funktor negacji działającej na wyrażenia indywiduowe, wydany w Zeszytach Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego w 1994 roku („Negacja, podmiot, predykat i teza Geacha”), został zacytowany w wielotomowej Powszechnej encyklopedii filozofii {Coope C. M., „Geach Peter Thomas”, [w:] Powszechna encyklopedia filozofii, 3, Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu: Lublin 2002, s.725-727 [s.727]}.
Najważniejsze odniesienia do prac Krysztofiaka
- Kalifornijski kognitywista i fenomenolog, Jeffrey Yoshimi wymienia pracę Krysztofiaka (w artykule „Mathematizing Phenomenology”, opublikowanym we wpływowym czasopiśmie Phenomenology and The Cognitive Science http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11097-007-9052-4) jako jedną z kluczowych w dziedzinie modelowania formalnego struktur świadomości.
- Q Balza, peruwiański filozof dyskutuje Krysztofiaka koncepcję noematów w książce wydanej na Katolickim Uniwersytecie Peru w Limie {Balza, S.Q., “Posibilidades logicas vs. posibilidades motivacionales: Un aporte husserliano a la teoria de la accion”,Acta fenomenologica latinoamericana, Volumen III, Lima, Pontificia Universidad Catolica del Peru; Morelia (Mexico), Universidad Michoacana de san Nicolas de Hidalgo, 2009, pp. 771- 786 [777, 778]}
- Bueno-Soler, brazylijska logiczka, odnosi się do pracy Krysztofiaka na temat negacji jako inspirującej ją w konstrukcji rachunku logicznego multimodalnej negacji. Praca została wydana na Universidad Estadual de Campinas w Sao Paulo w Brazylii (194 pozycja w światowym rankingu) {Bueno-Soler J., „Multimodalidades anodicas e catodicas: a negacao controlada Em logicas multimodais e seu poder expressivo”, Instituto de Filosofia e Ciencias Humanas da Universidad de Estadual de Campinas, 2009 [s. 225, s.267]}
- Fenomenologiczne badania Krysztofiaka nad negacją doczekały się również recepcji w Chinach przez badacza z Chinese University of Hong Kong (158 pozycja w światowym rankingu) {Yao Zhihua, „Dharmakirti and Husserl on Negative Judgments”, [w:] (eds. Cheung Chan-Fai, Yu Chung-chi),Phenomenology 2005. Selected Essays from Part 2,Bucharest: Zeta Books 2007, s. 741-756.}
- Pedro Alves z University of Lisbon z Portugalii (262 pozycja w światowym rankingu) szeroko polemizuje z koncepcją negacji Krysztofiaka-Hintikki. {Alves P. „Husserl’s Project for a Material Science of the Life-World”,New Yearbook for Phenomenology and Phenomenological Philosophy, Vol. 13, 2013, s. 118 -152 [135-137]}
- Catharina Dutilh-Novaes, jedna z najpiękniejszych i najzgrabniejszych filozofek i logi czek europejskich brazylijskiego pochodzenia (sami zobaczcie: http://looksphilosophical.tumblr.com/post/22779034128/im-catarina-dutilh-novaes-im-brazilian-but-i https://www.google.pl/search?q=Dutilh+Novaes&newwindow=1&rlz=1C1KMZB_plPL573PL573&espv=2&biw=1164&bih=848&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj7zIu09czLAhVhAZoKHcPRCt4QsAQIKQ&dpr=1.1 ) z Groningen University (104 pozycja w światowym rankingu) odwołuje się do metod formalizacyjnych Krysztofiaka. {Dutilh Novaes C.,Doctoral Thesis. Formalizations apres la lettre-studies in medieval logic and semantics,University of Leiden: 2006 [s.234]}
- Schmicking z University of Mainz (233 pozycja w rankingu światowym) z Niemiec odnosi się w swojej pracy do koncepcji fenomenologicznych Krysztofiaka {Schmicking D.A., „Intensionale Semantik Und Intentionalanalyse: Die Hintikka-Mohanty-Kontroverse (1975-1993)”, Phanomenologische Forschungen, Vol. 1, No 2 (1996), pp.197-316 [s.314]}
- Na hinduskich blogach filozoficznych również można spotkać ślady lektury prac Krysztofiaka http://journalfps.blogspot.com/2011/09/whim-of-nose-of-how-expectations-are.html (Silika Mohapatra https://in.linkedin.com/in/silika-mohapatra-713695a , University of Delhi)
Prace filozoficzne Wojciecha Krysztofiaka, kandydata w wyborach rektorskich w Uniwersytecie Szczecińskim, inspirują nie tylko filozofów, ale przedstawicieli humanistyki pracujących w dziedzinie teorii filmu {Sarbiewska J., „Obraz szukający prawdy – „realizm metafizyczny” jako realizacja filmowej ontologii fenomenologicznej”, Kwartalnik Filmowy, No 75-76, 2011, s.68-85 [s.81, s.85]}oraz teorii literatury {Garlej B., “Koncepcja warstwowości dzieła literackiego Romana Ingardena ujęta w perspektywie ontologii egzystencjalnej i jej konsekwencja”, Estetyka i Krytyka Vol. 33 (2/2014), ss.111-128 [s.114, 127]}.
Czołowi, polscy filozofowie drugiej połowy XX wieku również zwrócili uwagę na rezultaty osiągnięte przez Krysztofiaka {Woleński, J., „Realizm, antyrealizm i logika”, Przegląd Filozoficzny – Nowa Seria, 2000, R. IX, Nr 2(34), s.17-25 [s. 18]; Woleński J., Epistemologia. Poznanie, prawda, wiedza, realizm, Wydawnictwo Naukowe PWN: Warszawa 2007, [s.464, 515]; Stróżewski W., Ontologia, Wydawnictwo Aureus, Wydawnictwo Znak, Kraków 2003 [s.185, 303]; Nowak, L., Byt i myśl. U podstaw negatywistycznej metafizyki unitarnej, Zysk i S-ka Wydawnictwo: Poznań, 1998, [s. 11, 196, 264, 280, 281]; Nowak L., Byt i myśl. U podstaw negatywistycznej metafizyki unitarnej, Tom II, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznanń 2004 [s.51, 512]}
Oto pełna lista cytowań prac Wojciecha Krysztofiaka: http://krysztofiak-wojciech.blogspot.com/p/cytowania.html