1

Cel 1 – Podniesienie jakości badań naukowych
• Kwota pozyskana na realizację krajowych i zagranicznych grantów naukowych:
1 853 744 zł
• Kwota pozyskana na rozwój infrastruktury badawczej:
− 3 195 988 zł [2014 r.]
− 24 468 602 zł [2015 r.]
Wzrost o ok. 21 000 000 zł

2.1

Cel 2 – Podniesienie jakości i poziomu kształcenia
• Liczba akredytacji krajowych i międzynarodowych:
− 24 programowe,
− 3 instytucjonalne,
− 1 międzynarodowa
• Wartość środków pozyskanych na praktyki i staże studentów:
− 1 186 386 zł [2014 r.]
− 2 664 753 zł [2015 r.]
Wzrost o ok. 1 500 000 zł 2 Realizacja strategii
• Kwota pozyskana/przeznaczona na rozwój infrastruktury dydaktycznej:
− 3 000 000 zł [2014 r.]
− 10 858 232 zł [2015 r.]
Wzrost o ok. 7 800 000 zł

3

Cel 3 – Wspieranie rozwoju kapitału intelektualnego
Pracownicy US uzyskali w 2014 i 2015 r.:
• 58 doktoratów
• 72 habilitacje
• 20 tytułów naukowych

1

Cel 4 – Współpraca z otoczeniem
Wartość przychodów uzyskanych ze współpracy z otoczeniem gospodarczym w tym: darowizny, sponsoring, dofinansowania
• 3 444 508 zł [2014 r.]
• 4 366 820 zł [2015 r.] Inicjatywy popularnonaukowe, społeczne i kulturalne skierowane do mieszkańców regionu i społeczności US, m.in:
• Jubileuszowe koncerty uniwersyteckie
• Dyktando uniwersyteckie
• „Uniwersytet Szczeciński małym i dużym mieszkańcom Szczecina” – festyny rodzinne na Jasnych Błoniach
• Uniwersytecka gra biegowa – impreza integracyjna dla mieszkańców Szczecina
• „Szczecin Humanistyczny” – cykl wykładów popularnonaukowych
• Piknik uniwersytecki – coroczne imprezy integracyjne dla pracowników US
• Koncerty chóru Uniwersytetu Szczecińskiego
• Imprezy organizowane przez Akademickie Centrum Kultury
• Kwartalnik „Przegląd Uniwersytecki”: 520 artykułów, notek, wywiadów, komentarzy za okres 2012 – 2016 3 Realizacja strategii
• Profil US na portalu społecznościowym Facebook: ok. 3 000 fanów [2012 r.], 16 000 fanów [2016 r.]
• Działalność z zakresu public relations w latach 2012-2016:
− 75 konferencji prasowych
− 450 komunikatów prasowych
− 20 000 nieodpłatnych materiałów prasowych dot. US w mediach (prasa, radio, TV)

2.1

Cel 5 – Podniesienie sprawności i poprawa organizacji uczelni
• Opracowanie i wdrożenie kompleksowego serwisu dla kandydatów na studia, studia podyplomowe i kursy.
• Opracowanie i wdrożenie systemu analiz Elektronicznej Rekrutacji Kandydatów.
• Zbudowanie i utrzymanie modelu promocji bezpośredniej w szkołach:
− 164 adresy liceów samodzielnych i zespołów szkół (szkoła ponadgimnazjalna + gimnazjum), zarówno prywatnych jak i państwowych;
− 204 adresy gimnazjów i zespołów szkół (gimnazjum + szkoła podstawowa), zarówno prywatnych jak i państwowych;
− 125 adresów szkół podstawowych, zarówno prywatnych jak i państwowych;
− stały kontakt z ok. 70 szkołami ponadgimnazjalnymi z województwa zachodniopomorskiego;
− stałe relacje z Centami Aktywizacji Zawodowej z 3 województw (zachodniopomorskie, lubuskie, wielkopolskie) oraz Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi z 3 województw (zachodniopomorskie, lubuskie, wielkopolskie).
• Wdrażanie systemu „Egeria – edukacja”.
• Wdrażanie systemu „Inwentaryzacja”.
• Ujednolicenie identyfikacji wizualnej jednostek oraz wydziałów Uniwersytetu Szczecińskiego.
• Inauguracja i rozwój „Klubu Absolwenta”.
• Opracowanie i aktualizacja wewnętrznych regulacji dotyczących szeroko rozumianego kształcenia, studiów, finansów

3

Cel 6 – Zachowanie stabilności finansowej
Wynik finansowy:

− rok 2011 – 27 329 zł (zysk)
− rok 2012 – 28 895 zł (strata)
− rok 2013 – 783 524 zł (zysk)
− rok 2014 – 3 106 277 zł (zysk)
− rok 2015 – spodziewany zysk